De eerste dag op deze mooie rots - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Florianne Sollie - WaarBenJij.nu De eerste dag op deze mooie rots - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Florianne Sollie - WaarBenJij.nu

De eerste dag op deze mooie rots

Door: Flo

Blijf op de hoogte en volg Florianne

17 Januari 2015 | Aruba, Oranjestad

Lieve allemaal!

De vliegreis naar Aruba was best wel even balen. Het was koud in het vliegtuig en mijn schermpje deed het niet dus ik kon geen films kijken/spelletjes spelen. Dan is zo’n reis toch ineens best heel lang! Gelukkig kreeg ik van een uiterst vriendelijke steward een royale KLM tegoedbon als goedmakertje. Mijn bui verdween als sneeuw voor de zon zodra het eiland in zicht was. Sinds de seconde dat we de grond aantikten heb ik me alleen maar geweldig gevoeld!
Ik snoof de zachte, warme lucht eens goed op, en zweefde langs de douane en de bagageband naar buiten. Ik werd opgewacht door Jocelyn (van UCU), Eric (van de Universiteit van Aruba) en zijn vrouw. De andere vier studenten waren al een paar dagen in het huis, en ze hadden uitgebreid boodschappen gedaan (in een IJSkast van een supermarkt...) en heerlijk gekookt! Met z’n allen hebben we een poos zitten eten, drinken en kletsen, wat goed hielp om ter voorkoming van een zware jet lag nog een hele poos wakker te blijven. Wat misschien ook hielp was de adrenalinestoot die zich door mijn lijf verspreidde nadat ineens mijn stoel verdween en ik binnen een fractie van een seconde op de grond zat. Ik werd hartelijk uitgelachen en dacht bij mezelf: de juf zei het al in groep 3… niet wippen!
Het huis is supermooi en ruim (zie foto’s). De grens tussen binnen en buiten is vrij vaag, eigenlijk is alles open behalve de slaap- en badkamers. Je kunt dus zelfs met regen een soort van buiten zitten! Er zit airconditioning in de slaapkamer, waarmee we de ruimte hebben kunnen afkoelen tot een aangename slaaptemperatuur van 26 graden. Het enige nadeel: er is geen warm water! Schijnt hier niet gebruikelijk te zijn. Dus ik zal helemaal zen en mindful en zo terugkomen, maar waarschijnlijk vooral met zin in een warme douche...
Na een overheerlijk kaaspannenkoekenontbijt zijn we vandaag naar het strand geweest. Lekker relaxed gezond, gevolleybald en gekeken hoe twee van de jongens gingen windsurfen. Als mijn huid wat meer aan de zon gewend is, over een weekje of zo, ga ik daar ook les in nemen.
Dat klinkt natuurlijk allemaal als pure vakantie! De komende week zal dat ook nog een klein beetje zo blijven. We gaan allemaal leuke dingen doen en krijgen een aantal interessante excursies aangeboden. Daarna begint het echte werk. We zijn hier alle 5 om, in samenwerking met studenten van de Universiteit van Aruba (UA), ons afstudeeronderzoek te doen. Dat is voor iedereen een compleet ander soort onderzoek in elk een ander vakgebied. Mijn vakgebied is taalwetenschap en ik wil graag onderzoek doen naar de instructietaal op Aruba, die op dit moment Nederlands is. Er zijn aanwijzingen dat dit niet helemaal goed werkt, dus ik ben heel benieuwd wat ik ga ontdekken. Details over wat ik precies ga doen, komen zodra ik daar zelf zeker van ben.
Maar goed, eerst nog even vakantie. Morgenochtend gaan we met de UA studenten kennismaken tijdens een ‘Brunch on the Beach’. Zie foto’s voor een aantal mooie beesten die we vandaag al gespot hebben! Oranje vogels, een pelikaan die zat te chillen met een stel meeuwen, en de kleinste, schattigste gekko ooit.
Tot de volgende!

Kus,
Flo


  • 17 Januari 2015 - 15:09

    Monica:

    Hee Flootje, weer in den vreemde? Heerlijk zeg! Veel succes met je opdracht en vooral ook veel genieten!
    X Moni

  • 17 Januari 2015 - 15:44

    Marjon:

    Heey Florianne,

    Wauw wat ziet het er mooi uit!!!!! En wat een heerlijke temperatuur:) Geniet van alles

    Liefs van Marjon xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

:)

Recente Reisverslagen:

16 April 2015

Het leven is goed

13 April 2015

Spectacular spectacular

06 April 2015

Over een chaggi schildpad en identieke ijsjes

02 April 2015

Remmen, rapen en rillen

22 Maart 2015

Het land van...
Florianne

Actief sinds 16 Jan. 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 10522

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 10 April 2015

Aruba

Landen bezocht: