Brunch on the Beach! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Florianne Sollie - WaarBenJij.nu Brunch on the Beach! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Florianne Sollie - WaarBenJij.nu

Brunch on the Beach!

Door: Flo

Blijf op de hoogte en volg Florianne

18 Januari 2015 | Aruba, Oranjestad

Lieve allemaal,

Ooit een stonefish gezien? Hij jou misschien wel. Het gaat namelijk ongeveer zo: al snorkelend staar je naar beneden en zoekt naar kleurige visjes en andere bewegende wezens. Sommige stukjes vlakbij het strand zijn een beetje saai en je staart naar een stel kale rotsen. Dan ineens ontdek je dat één van die rotsen eigenlijk een dikke vette gore VIS is die je al enige tijd geamuseerd heeft liggen aankijken. Recht onder je neus. Wát een gedrochten maar wat een gave camouflage. Ik schrok er best wel van toen er één echt vlak onder mijn gezicht bleek te liggen.
Ik schrok me ook wezenloos toen één van de anderen ineens met z'n gezicht naar boven onder me ging zwemmen: met zo'n duikbril zie je dat niet echt aankomen, dus ik gilde de hele Caribische Zee bij elkaar. Eerst van schrik, toen van het lachen.
We hebben ook pelikanen zien jagen. Wat een vette beesten! Nadat ze zich met hun pootjes een paar keer op het water hebben afgezet, komen ze met een rotvaart aangevlogen. Zo mogelijk duiken ze met een nog rottere rotvaart op de kop het water in, liefst met een schroef of salto. En dan al kauwend met een triomfantelijke bek weer naar boven komen, prachtig!
We hebben ook een imposante zeester gespot. Hij was echt groot en liep super langzaam over de bodem. Dat was maar goed ook, want het maken van een foto samen met de ster had nog heel wat voeten in de aarde. Eerst lukte het me niet om diep genoeg te duiken ("uitademen Flo!"), toen liet ik de fotografe te lang onder water wachten omdat ik de zeester niet meer kon vinden (ze kwam proestend boven met de woorden: "hey, I'm not a mermaid!") en vervolgens bleek het juiste plaatje schieten nog niet zo gemakkelijk te zijn. Er zijn dus foto's van mij en foto's van de zeester, maar niet van ons samen ;)
De brunch was heerlijk. We hebben Arubaanse pasteitjes geproefd en iemand had van zelf gevangen en gefileerde lionfish een heerlijke dip gemaakt. Toen mijn huid het, ondanks drie liter zonnebrand en goed bedekkende kleding echt gehad had met de zon, ben ik met één van de anderen Oranjestad in geweest. Geweldige aanwinst: zomerse zonnehoeden!

Knuffels uit het mooie Aruba :)
Flo

  • 18 Januari 2015 - 19:01

    Daisy Bergsma:

    Hey Flo,
    wat leuk dat je mij ook weer op de hoogte houdt met je reisverslagen. Wat weer een fantastische reis naar Aruba, dit keer voor je afstuderen ,begrijp ik? Hoe lang blijf je?
    Heel veel plezier en geniet maar weer met volle teugen hè! Ik verheug me op je leuke reisverslagen en prachtige foto's.

    Groetjes!!! Daisy

  • 19 Januari 2015 - 14:36

    Guusta:

    Heerlijk weer, die verhalen van jou in het verre.Plus de foto's.
    Die stonefish heb ik nog niet herkend....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

:)

Recente Reisverslagen:

16 April 2015

Het leven is goed

13 April 2015

Spectacular spectacular

06 April 2015

Over een chaggi schildpad en identieke ijsjes

02 April 2015

Remmen, rapen en rillen

22 Maart 2015

Het land van...
Florianne

Actief sinds 16 Jan. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 10496

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 10 April 2015

Aruba

Landen bezocht: